I would like to say that buying my TACX Imagic trainer was the best investment I have ever made for cycling, turning those bad weather days on the trainer into worthwhile and enjoyable training sessions. I have said that before and I would have continued to say that, if when the Electrobrake failed on the trainer after just over two years, the TACX service had not also failed miserably.
I know that I have used my trainer a lot, so the failure of the Electrobrake was inevitable at some moment in time, however I was expecting more help from local dealers and the distributor than I got. When the brake failed, the first thing I did was phone a couple of shops here in Madrid for service, namely Mammoth Mountain Bikes and Calmera, both of which refused to help me with service or in any way because I did not buy the trainer from them. Refusing new and future business based on past business seems absurd to me, but I guess that’s why I am not so rich and successful that I can afford to turn away business. After this fantastic experience I went to the internet and found the website, email address and telephone numbers for the distributor here in Spain, which is also listed as the contact for service on the TACX website. I sent them an email asking where I could take my trainer for service, to which there was no reply. My wife tried phoning them numerous times with no answer at the number listed on the TACX website, until she finally found another telephone number on their website. They told her the same story, that there was nothing they could do, as they only deal with shops and not private customers. Finally, after asking them repeatedly for a long time, she was able to get the name of a shop which might help, as they worked through the internet. I will keep you posted.
I will also say that I sent several emails to online shops in England, to find out if they could supply me with the replacement part that I need and got no reply from any of them either. Those shops were http://www.cyclex.co.uk/ and http://www.twogoodwheels.co.uk/
My recommendation, be very careful before you buy a TACX product, there is a big difference in prices, 25% or more between shops and the service in my experience is non-existent.
Tengo que decir que comprar mi rodillo TACXImagic ha sido la mejor inversión que he hecho en ciclismo, cambiando esos días de mal tiempo en el rodillo en sesiones de entrenamiento que merecen la pena y se pueden disfrutar. Ya he dicho esto antes y lo hubiera continuado diciendo si cuando después de dos años el freno electrónico del rodillo ha fallado, el servicio de TACX no hubiera fallado también miserablemente.
Se que he usado mi rodillo un montón, por lo que el fallo del freno eléctrico era inevitable en algún momento, sin embargo, yo había esperado mas ayuda de los comerciantes locales y del distribuidor de la que he tenido. Cuando el freno falló, lo primero que hice fue llamar a Mammoth y Calmera, dos tiendas de aquí de Madrid, para repararlo. Ambas se negaron a repararlo o a ayudarme de alguna forma porque no lo había comprado allí. Negar negocios nuevos y futuros basándonos negocios anteriores me parece absurdo, pero supongo que es porque yo no soy tan rico y afortunado que me pueda permitir el rechazar negocios. Después de esta maravillosa experiencia fui a Internet y encontré la página Web, la dirección e-mail y los teléfonos del distribuidor aquí en España, que también aparece en la lista del servicio postventa en la página Web de Tacx. Les mande un e-mail preguntando si podía llevar mi rodillo a reparar. No hubo respuesta. Mi mujer intento llamarles bastantes veces al teléfono que figura en la página Web de Tacx y no contestaban, hasta que finalmente lo consiguió en otro teléfono de su página Web. Le contaron la misma historia, que no podían hacer nada porque solo trataban con tiendas y no con particulares. Finalmente después de un gran rato en el teléfono pidiéndoles que nos dieran alguna solución, le dieron el nombre de una tienda que podría ayudar ya que trabajaba por Internet. Os mantendré informados.
Os diré también que he mandado varios e-mails a tiendas on-line en Inglaterra ( http://www.cyclex.co.uk/ , http://www.twogoodwheels.co.uk/) para averiguar si ellas podrían venderme la pieza que necesito y no he recibido respuesta de ninguna de ellas. Mi recomendación es que seas muy cauteloso antes de comprar un producto de TACX, hay una diferencia muy grande en precios, 25% o mas entre distintas tiendas y el servicio, en mi experiencia es inexistente.
viernes, 5 de febrero de 2010
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